אינני מסכים לטענת העורך .הרמב"ם מתייחס שם לקטגוריה ההלכתית של אירוסין בלבד, שהן אכן מתנהלים באינטימיות בין איש, אישה ועדים. אולם, כשמגיעים לשלב הנישואים אלו פומביים, חברתיים, נעשים במניין וכד'.
זוהי טעות נפוצה שכן בהלכה מדובר בשני שלבים שונים באופיים, ששניהם בונים יחד את הנישואין בישראל. שאמנם כיום נערכים יחד במהלך החתונה אבל בעבר היו מופרדים לגמרי.
פרופ' רות גביזון
11.11.201315:02
האם המשפט צריך להיות אגנוסטי ולעודד צורות חיים המתאימות לכל הפרטים בחברה – או שעליו לעודד צורת חיים מסודרת של יציבות, עידוד ילודה וערכי משפחה אחרים? כמובן, אין מדובר בכפייה אלא בכך שהמשפט יציג את הכיוון לדרך שנראית בעיניו, בלי לפגוע בפרטים הבוחרים אחרת.
תגובות
אינני מסכים לטענת העורך .הרמב"ם מתייחס שם לקטגוריה ההלכתית של אירוסין בלבד, שהן אכן מתנהלים באינטימיות בין איש, אישה ועדים. אולם, כשמגיעים לשלב הנישואים אלו פומביים, חברתיים, נעשים במניין וכד'.
זוהי טעות נפוצה שכן בהלכה מדובר בשני שלבים שונים באופיים, ששניהם בונים יחד את הנישואין בישראל. שאמנם כיום נערכים יחד במהלך החתונה אבל בעבר היו מופרדים לגמרי.
האם המשפט צריך להיות אגנוסטי ולעודד צורות חיים המתאימות לכל הפרטים בחברה – או שעליו לעודד צורת חיים מסודרת של יציבות, עידוד ילודה וערכי משפחה אחרים? כמובן, אין מדובר בכפייה אלא בכך שהמשפט יציג את הכיוון לדרך שנראית בעיניו, בלי לפגוע בפרטים הבוחרים אחרת.
מקורות אחרונים
נייר העמדה | מסגרת אזרחית לנישואין וגירושין בישראל
הקשר האמיתי בין המדינה לנישואין – מתוך „סיינפלד”
הדימיון בין חיי נישואים להתחייבות חוזית
חברי בית המדרש
פרופ' רות גביזון
הרב יובל שרלו